به گزارش روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، عضو ائتلاف ملی سوریه، تاکید کرد که مخالفان مسلح در روزهای اخیر، به پیشرفت های زیادی در مقابل نیروهای رژیم اسد، دست یافته اند.
او تاکید کرد که انقلاب سوریه، به سمت پیروزی نظامی پیش می رود. به گفته المالح هیچ رژیمی نمی تواند با تمام ملت خود بجنگند، بنابر این هیچ امیدی به ادامه رژیم اسد نیست.
او گفت که از چند روز گذشته لشکر رژیم در حوران به دست مخالفان مسلح افتاده است. عضو ائتلاف ملی سوریه بیان داشت که هم اکنون دو منطقه حوران و جولان تقریبا از وجود نیروهای رژیم اسد، خالی است، علاوه بر آن استان ادلب نیز کاملا آزاد شده است.
المالح گفت:« انقلابیون، اسلحه های زیادی را از نیروهای رژیم سوریه به غنیمت گرفتند. چیزی به نام ارتش باقی نمانده است. همچنین ذخیره انسانی برای یاری رساندن به سربازان رژیم باقی نمانده است. از نظر مالی هم با مشکلات روبرو است.»
به گفته المالح، ارتش رژیم اسد در حال مرگ است. عضو ائتلاف مخالفان در این زمینه خاطر نشان کرد: « چند روز پیش به یک مکالمه تلفنی میان یکی از رهبران نیروهای رژیم در منطقه ادلب و بشار اسد دست یافتیم. او به اسد می گوید که 800 نفر از نیروهایش آماده بازگشت به منطقه جنگ هستند اما نیاز به سلاح دارند.»