۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

(خامنه اي)ایران همچنان حامی تروریسم است

آمریکا: ایران همچنان حامی تروریسم است
دبى – العربيه.نت فارسى
ایالات متحده آمریکا در گزارشی که جمعه 19 ژوئن صادر کرد، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با وجود مذاکرات اتمی، همچنان کشور حامی تروریسم باقی مانده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که ایران به پشتیبانی از حملات تروریستی در سال 2014 ادامه داد. همچنین به کمک تسلیحاتی به نظام سوریه ادامه می دهد این در حالی است که در مذاکرات مرتبط با برنامه اتمی اش مشارکت می کند.
این گزارش که ویژه وضعیت تروریسم در کشورهای جهان در سال 2014 است، ادامه داده است که جمهوری اسلامی ایران، از گروه هایی همچون حزب الله لبنان و گروه فلسطینی حماس پشتیبانی کرده است. همچنین از شبه نظامیان شیعه استفاده کرده است تا «موفقیت ها علیه شبه نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) را ار عراق به خود منتسب کرده و از اهمیت حملات هوایی ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا بکاهد.»
وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه، ایران را متهم به تلاش برای قاچاق اسلحه به نوار غزه فلسطین متهم کرده است.
این گزارش اضافه کرده است که ایران از نیروی قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران برای «پیاده کردن اهداف سیاست خارجی، پوشش عملیات اطلاعاتی و بی‌ثبات کردن خاور میانه» استفاده می ‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیروهای قدس سپاه پاسداران را «بازوی اصلی نظام برای گسترش و حمایت از تروریسم در خارج از ایران» معرفی کرده است.
به گفته وزارت خارجه آمریکا در حالی که ایران بر رسیدن به اهدافش در خاورمیانه به ویژه سوریه تمرکز کرده، با کمک گروه‌های مورد حمایتش «برای افزایش نفوذ تدریجی در نقاط دیگر از جمله آفریقا، آسیا و با شدت کمتری در آمریکای لاتین» هم تلاش می‌کند.
این گزارش تاکید می کند که جمهوری اسلامی ایران از سال 2005 در فهرست کشورهای حامی تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفته است.
این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در حالی منتشر شده که 10 روز بیشتر تا پایان ضرب الاجل دست یابی به توافق اتمی میان تهران و گروه 1+5 باقی نمانده است.
دولت آمریکا تأکید دارد که قصد دارد حساب روند مذاکرات اتمی با ایران و توافق ‌های دیپلماتیک احتمالی با تهران را از نقش سیاسی ایران در منطقه و تأثیرات منفی آن جدا نگاه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر