۱۳۹۴ تیر ۲, سه‌شنبه

خامنه اي وتيغ ضرب الاجل واظهارات ديگران

خامنه اي وتيغ ضرب الاجل واظهارات ديگران

مصالحه در این باره ممکن نيست
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس دوشنبه شب تاکید کرد مصالحه بر سر بازرسي از مراکز هسته اي رژیم ايران ممکن نيست.
وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با محمد جواد ظریف در لوکزامبورگ، خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم درباره خطوط قرمز مطلقی که ترسیم کرده ایم، مصالحه کنیم. اگر ما به توافق دست پیدا کنیم، این توافق باید قابل راستی آزمایی باشد چرا که در هر دو طرف بی اعتمادی وجود دارد.
وزیر امور خارجه انگلیس پیش تر از رژیم ایران خواسته بود برای دستیابی به توافق هسته ای از خود انعطاف نشان دهد .
از سوی دیگر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پس از نشست دوجانبه با محمدجواد ظریف، گفت: کشورش در پی نهایی شدن توافق هسته‌ای است، ولی توافقی محکم را می‌خواهد و توافق بد را نخواهد پذیرفت.
وی گفت: فرانسه خواستار یک موافقتنامه هسته ای محکم با رژیم ایران است و این موافقتنامه باید شامل یک ساز و کار راستی آزمایی محکم برای بررسی پایبندی تهران به هرگونه موافقتنامه باشد.
فابیوس تصریح کرد: این موافقتنامه همچنین باید شامل بخشی در ارتباط با بازگشت خودکار تحریم ها علیه رژیم ایران در صورت عدم پایبندی این رژیم به تعهدات خود باشد.
وی گفت همه اینها هم برای امنیت منطقه ای و هم برای اقدام در جهت جلوگیری از منع تکثیر هسته ای مهم است.
فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز گفت: اگر رژیم ایران می‌خواهد تا هفته آینده و طبق برنامه تعیین شده توافق جامع هسته ای را امضا کند، نباید از تعهدات قبلی خود طفره برود.

در همین حال محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفته مذاکره‌کنندگان هسته‌ای روزهای سختی در پیش دارند و نمی‌دانم کی به توافق می‌رسیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر