۱۳۹۴ خرداد ۳۱, یکشنبه

خامنه اي از كاريكاتوري كه رفسنجاني كشيد همراه با حمل استخوانها جنگ گرگها را دامن زد

بدون هيچ توضيحي عين نوشته را مياوريم
توهین روزنامه آرمان به شهدای غواص

ماجرای طرح موهن روزنامه آرمان درباره شهدای غواص


هر چند از پیش داوری درباره اهداف و اغراض طراح این نماد که آن را غواصان قهرمان نامیده، پرهیز می کنیم، اما آنچکه می توان از طرح برداشت کرد، طرحی سخیف و با برداشت های موهن است.
به گزارش گروه سیاسی فرهنگ نیوز، با اعلام تشیع پیکر شهدای غواص در کشور، اهالی هنر و رسانه نیز به نوبه خود قصد داشتند تا دین خود را به نحوی شایسته ادا کنند و در همین زمینه شاهد نقش ها و آثار ماندگاری بودیم که باعث غلیان احساس در بیننده می شد. با نگاهی در سطح شهر و گذرگاه ها برخی از این آثار در قالب بنر برای مردم عادی نیز قابل مشاهده ودرک بود.
اما در این میان، روزنامه اصلاح طلب آرمان امروز(منتسب به هاشمی رفسنجانی )، طرحی را با عنوان غواصان قهرمان در صفحه آخر روز چهارشنبه به چاپ رساند که با نگاهی به آن می توان برداشت های دیگری نیز داشت. در نگاه اول به این اثر، غواصانی مشاهده می شوند که بال های برای آنها کشیده شده و در حال پرواز رو به بالا هستند. بدن های ورزیده و ماهیچه ای این 6 غواصی که در طرح آمده اند، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
درست است لباس غواصی، تنگ است اما طراح در این زمینه دست به اغراق بیش از اندازه ای زده و گویی لباسی برتن ندارند و تنها با یک رنگ سیاه و خاکستری بدن آنها رنگ شده است. با نگاهی به لباس غواصان در زمان جنگ تحمیلی، کاملا شکل و اندازه لباس ها مشخص است. 
اما نکته جالب دستان بسته غواصان است که به صورت ( X ) بر روی عورت آنان قرار گرفته است. این بخشی از طراحی مدل ماسونری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر