۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

زمان يك سياست اصولي در مورد ايران

ايران اسرار

ملاهاي تهران بطور مخفيانه يك برنامه هسته اي را آغاز كردند كه بظاهر براي توليد برق و گرما و نور خانه ، تجارت و صنايع ميباشد . ولي به يمن شوراي ملي مقاومت ايران ، ائتلاف جنبش مخالفين ايران و عنصر اصلي آن سازمان مجاهدين خلق ايران كه هشياري خود را روي برنامه حفظ كرد و تهران نميخواست جهان در مورد آن خبردار شود ، آشكار شد كه برنامه هسته اي اهداف نابكارانه تري دارد – ”توسعه سلاح هسته اي كه با آن بتواند تمامي همسايگان و منجمله اسرائيل را تهديد كند ”.

براي سالها ، غرب در زمين ايران بازي كرده است و اجازه داده است كه مذاكرات به تاخير بيافتد در حاليكه او با برنامه مخفي خود به پيش حركت ميكند .
منبع خبر: تاون هال 29 ژوئن 2015
كن بلك ول ” Ken Blackwell 
تقريبا 30 سال پيش وقتي آمريكا در حال مذاكره با شوروي در مورد سلاحهاي هسته اي ميان برد بود ، به رئيس جمهور رونالد ريگان گفته شد كه روسها دوست دارند با زبان ضرب المثل گفتگو كنند .
يك نويسنده روسي با خودش فكر كرد كه ضرب المثل ” دوورين و نه پرووري ” ” doveryain no proveryai  ” معنايش اينست كه اعتماد كن و نه تاييد . اين يك عبارتي بود كه ريگان خيلي اوقات در تنظيم رابطه اش با ميخائيل گورباچف استفاده ميكرد و عبارتي است كه اينك بطور خاص خردمندانه بنظر ميرسد .
در حاليكه من اين مطلب را مينويسم ، آمريكا و پنج كشور عضو ثابت شوراي امنيت سازمان ملل و المان ، درگير مذاكرات اتمي با يك خصم ديگر ، ايران ، ميباشند و به سمت مهلت نهايي 30 ژوئن براي يك قرارداد كه از دست خواهد رفت حركت ميكنند . و حکمت ضرب المثل روسی نمی تواند به موقع تر از اين باشد .
کمی بیش از ده سال پس از امضاي پيمان INF” ” ، ( توافق بين آمريكا و روسيه در سال 1987 كه به نابودي تمامي موشكهاي هسته اي انجاميد – م)    ، ديگر اتحاد جماهیر شوروی وجود نداشت، اما در عین حال - در واقع تنها یک سال پس از معاهده - یک تهدید جدید در افق ظاهر شد. رژیم ولایت فقیه آیت الله خميني در تهران به قدرت رسید و شروع به دامن زدن به مشکل در کل شرق میانه كرد.
اينك ، آن جوجه ها به لانه آمده اند . ملاهاي تهران بطور مخفيانه يك برنامه هسته اي را آغاز كردند كه بظاهر براي توليد برق و گرما و نور خانه ، تجارت و صنايع ميباشد . ولي به يمن شوراي ملي مقاومت ايران ، ائتلاف جنبش مخالفين ايران و عنصر اصلي آن سازمان مجاهدين خلق ايران كه هشياري خود را روي برنامه حفظ كرد و تهران نميخواست جهان در مورد آن خبردار شود ، آشكار شد كه برنامه هسته اي اهداف نابكارانه تري دارد – ”توسعه سلاح هسته اي كه با آن بتواند تمامي همسايگان و منجمله اسرائيل را تهديد كند ”.
براي سالها ، غرب در زمين ايران بازي كرده است و اجازه داده است كه مذاكرات به تاخير بيافتد در حاليكه او با برنامه مخفي خود به پيش حركت ميكند .
نهايتا غرب تحريمهاي اقتصادي را در تلاشي براي كشيدن جانشين خميني ، آيت الله خامنه اي به ميز معامله روي ايران قرار داد . ولي آن هم حتي فوق العاده كند بود .
معامله رفت و برگشت داشت و ضرب الاجل هاي جديد گذاشته شد .
درخواستهاي شد و سپس به فراموشي سپرده شد و درخواستهاي جديد ارائه شد . اينك كه تاثيرات تحريمها توانايي ايران را براي حفظ قدرت در ايران از او سلب كرده است مذاكرات هسته اي بنظر ميرسد در حال رسيدن به جايي ميباشد .
سوال اينجاست كه : به كجا؟
آخوندها هنوز ميخواهند توسعه هسته اي مخفي نگاه داشته شده از انظارشان را حفظ كنند . آنها ميخواهند تحريمها حتي قبل از اينكه آنها انطباق خود را با قرارداد نشان دهند برداشته شود كه بتوانند به سمت دست يابي به سلاح هسته اي به پيش برانند .
اين موضوع ما را به ضرب المثل روسي باز ميگرداند .
من درك نميكنم چگونه ميتوانيم به خامنه اي و همكارانش و اينكه قول خود را حفظ كنند اعتماد كنيم . اما ما ميتوانيم روي طرحي كه با آن دنيا بتواند تاييد كند كه در درون مرزهاي ايران چه اتفاقي در حال افتادن است پافشاري كنيم.
من كاملا طرحي كه توسط رهبر اپوزوسيون ايران مريم رجوي در يك تظاهرات عظيم در ماه ژوئن در پاريس ، تظاهراتي كه 100 هزار نفر و شخصيتهاي برجسته گرايشهاي مختلف سياسي ( شامل دهها نفر از مقامات و گاورنر هاي نظامي و مدني ارشد سابق آمريكا )  شركت كردند و همه با سه خواسته او موافق بودند ، صحه ميگذارم :
1)   بازرسيهاي بين المللي از تمامي سايتها منجمله سايتهاي نظامي، بدون مانع و فوري بايستي وجود داشته باشد .
2)   بازرسان بايد به دانشمندان هسته اي ايران دسترسي داشته باشند.
3)   تحقيقات و توسعه هسته اي بايد متوقف شود . در صورتيكه تهران با اين شروط توافق نكند ، اهداف به اصطلاح صلح آمیز آن را نمی توان جدی گرفته گرفت و مفهوم يك قرارداد كه آنها را از دستيابي به بمب بازدارد يك سراب توسط دولت اوباماست كه عواقب فاجعه باري را در پي خواهد داشت .
با توجه به بیش از دو دهه تقلب تهران، چفت و بست ، بازرسی بدون مانع از تمام سایت های مشکوک، نظامی وغير نظامي ،  کاملا ضروری است و رژیم باید در مورد  ابعاد نظامی پروژه هسته ای خود پاسخ دهد و کارشناسان هسته ای خود را در دسترس بازجویی سازمان بين المللي انرژي هسته اي قرار دهد .
رژيمي كه هيچ چيزي براي پنهان كردن ندارد با اين درخواستها مشكلي ندارد ، بخصوص اگر اين معنايش اين است كه تحريمهاي فلج كننده برداشته خواهند شد . ما بايد به سرعت جواب را بدانيم .
در عين حال ، آميركا بايد به تحت فشار قرار دادن ايران در مورد تلاشهايش براي بي ثبات كردن خاور ميانه ادامه دهد . پشتيباني او براي رژيم خودكامه سوريه و شورشيان حوثي در يمن نميتواند به اعتماد بيانجامد . او نفوذ ناروايي روي رژيم عراق دارد كه عملا به زندان سازي براي تقريبا 3000 عضو مقاومت ايران در بيرون بغداد در كمپ ليبرتي ادامه ميدهد .
در دراز مدت، تنها پاسخ ، تغییر رژیم در تهران است. برنامه 10 ماده اي مقاومت ایران برای آینده ایران، سزاوار حمایت همه ما ميباشد كه تلاش ميكند ايراني ايجاد كند كه  به عنوان یک رهبر در میان کشورهای دوستدار دمکراسی در خاور ميانه ، با آزادی بیان، حقوق برابر برای زنان، یک دولت سکولار، و تمام آزادی های دیگر باشد که ایرانیان امروز آنها را ندارند .
وقتي كه اين موضوع رخ دهد ، ايران اعتماد جهاني را بدست خواهد آورد و هرگونه توسعه اتمي صلح آميز ميتواند مورد تاييد قرار گيرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر