۱۳۹۴ خرداد ۸, جمعه

بدنبال شايعات منتشره كه خامنه اي دارد اسد را سر اتمي ميفروشد وخيانت ميكند عبداللهيان براي نشان دادن حمايت به اسد به ميدان آمد

مخالفت ایران با طرح ترکیه درباره ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

media
ایران طرحی را که از سوی ترکیه برای ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع در سوریه ارائه شده بود، رد و آن را «اشتباهی» در جهت و ناامنی و بی ثباتی منطقه توصیف کرد.
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران، امروز در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت، گفت: «سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه تکرار خطاهای قبلی است و کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی کند.»
وی اضافه کرد که برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه، «کنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه و یا تسهیل تردد تروریست ها» یک ضرورت است.
پیشتر دولت آنکارا گفته بود که در صورتی حاضر به شرکت در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه گروه دولت اسلامی است که یک منطقه پرواز ممنوع و یک منطقه حائل در مناطق مرزی‌اش با سوریه برای حمایت هوایی بیشتر از مخالفان میانه‌رو سوری ایجاد شود.
اما در اواخر سال 2014، واشینگتن اعلام کرد که چنین منطقه ممنوعه‌ای با شرایط کنونی سوریه، به دلیل حضور یک میلیون‌ پناهنده در مرزها، سازگار نیست.
ایران متحد اصلی منطقه ای رژیم بشار اسد است که همچنان به حمایت مالی و نظامی از این حکومت ادامه می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر