۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

خامنه افشاگريهاي اتمي ومخمصه نظام - بمب اتمي وبقاي نظام ( قسمت اول )مقاله تحقيقي از هادي روشن روان

تصميمات استراتژيك خامنه توسط سپاه وسازمان انرژي اتمي خامنه اي

در اولين ساعات روز يكشنبه 3 آذر 92 رژيم ملايان در ژنو با 5+1 توافقنامه اي را امضا كردند، آشيخ فريدون به عنوان يك پيروزي آنرا به خامنه اي تبريك گفت، رفسنجاني آنرا با پذيرش قطعنامه 598 (كه خميني آنرا خوردن جام زهر ناميده بود) مقايسه كرد و گفت كه ”از يك مخمصه نجات پيدا كرديم“. آخوند حسينيان يار غار سعيد امامي  در 6 آذر در مجلس امضاي اين توافقنامه را يك عقب نشيني از استراتژيك نظام عنوان كرد. طرفدار احمدي نژاد و سعيد جليلي آنرا با قرارداد تركمنچاي مقايسه كردند...
بمب اتمي و بقاي نظام
قانون ايجاد مركز اتمي دانشگاه تهران در سال 1335 در مجلس شاه تصويب شد، ايران در 1337 به آژانس بين المللي انرژي اتمي پيوست و عضو آن شد. شاه سازمان انرژي در سال 1353 تشكيل داد و سريعا براي احداث مجتمع‌هاي قدرت هسته‌اي وارد مذاكره شد. و قراردادهاي ده ساله قابل تمديد جهت تهيه سوخت هسته‌اي را با كشورهاي آمريكا و آلمان و فرانسه  به امضا رساند. شاه طرح يك شبكه از از 23 رآكتور هسته‌اي در سراسر ايران را داشت كه مي‌بايد تا پيش از نيمه دهه 1370 در سراسر ايران به كار گرفته مي‌شدند. ....
با سقوط شاه، رژيم خميني قراردادهاي موجود بين ايران، آمريكا، فرانسه و آلمان كه در راستاي حمايت از برنامه‌هاي هسته‌اي شاه بودند، ملغي و به برنامه هاي هسته اي پايان داد.
با شروع جنگ ايران و عراق از كرده خود پشيمان و به دنبال احياي امكانات هسته اي زمان شاه با هدف دستيابي به بمب هسته اي برآمد. بعداز بحث ها و آمادگي ها در سال 1362 واحد تحقيقات ويژه اتمي، زير مجموعه مركز تحقيقات سپاه در شمال تهران، حوالي ميدان ونك  تشكيل شد. اين مركز ويژه و مخفي، تلاش كرد بهترين متخصصين اتمي دانشگاههاي كشور را به استخدام خود در آورد. در سال 1362 رفسنجاني متخصصين سازمان انرژي اتمي كه قبلا به حالت تعليق درآمده بودند، را احضار و درخواست كرد كه مجددا كار خود را در سازمان انرژي اتمي شروع بكنند.
در 24 ديماه 1364 خامنه اي رئيس جمهور وقت رژيم به همراه يك هيئت عالي رتبه نظامي و سياسي به پاكستان ميرود. در اين سفر مقامات نظامي همراه خامنه اي با مقامات نظامي و انرژي هسته اي پاكستان روي همكاريهاي اتمي به توافقاتي ميرسند و بدنبال آن در بهمن 1364 عبدالقادرخان به ايران ميايد و روابط سپاه و متخصصين هسته اي وابسته به سپاه با عبدالقادرخان استارت ميخورد. در ارتباط با عبدالقادرخان، سپاه پاسداران طرح هائي را با هدف مشخص دستيابي به بمب، در دستور قرار ميدهد و در همين رابطه در ديماه 1365 دولت ميرحسين موسوي(در حاليكه در شرايط جنگ با عراق در مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم ميكرد) تصميم گرفت كه بودجه اي كلاني را براي طرح و ساخت تسليحات هسته اي اختصاص بدهد.[i]
در تير 1367 در گزارشي كه رفسنجاني و فرماندهان جبهه به خميني ميدهند، هرنوع پيروزي در جنگ را منوط به داشتن سلاح هسته اي ميكنند، لذا خميني كه در 27 تيرماه سال 1367 قطعنامه 598 ( آتش بس با عراق) پذيرفت (كه اذعان كرد كه زهره خورده است)، تصريح ميكند كه بايد به ”اتم“ (بمب هسته اي) نظامش مجهز شود.!
بنابراين در حكومت ملايان فعاليت هسته اي از ابتدا در سپاه و براي دستيابي به بمب هسته اي بوده است. راكتور اتمي بوشهر هم كه بعد دنبال كردند با هدف يك پوش براي اين فعاليتها بود. (نه نياز به كشور به برق)
دولت رفسنجاني كه در سال 1368 به سركار آمد، در حاليكه در علن به دولت سازندگي معروف شده در درون رژيم «دولت هسته اي» نام گرفت[ii].
رفسنجاني تلاش گسترده اي كرد كه هرچه سريعتر به سلاح اتمي دست يابد. در اين رابطه سال 1368 استراتژي دفاع پيشگيرانه را در شورايعالي امنيت رژيم تصويب شد. اين استراتژي بر سه پايه زير استوار بود:
•    توانائي براي تحمل تلفات بزرگ در جنگهاي درازمدت
•    يك زرادخانه عظيم حاوي موشكهاي ميان برد و دوربرد براي جبران ضعف هاي كشور در برابر عمليات هوائي
•    يك زرادخانه هسته‌اي براي بازدارندگي قدرتهاي بزرگ از جمله امريكا
بدنبال تصويب استراتژي پيشگيرانه خامنه اي گفت: ”مشي دفاع ملي ايران بدون برخورداري از قدرت هسته‌اي ارزش و اعتبار چنداني نخواهد داشت.“ ويكي از فرماندهان سپاه در تشريح اين استراتژيك گفت: «محور اصلي بازدارندگي اين استراتژي دستيبابي به سلاح اتمي است كه مانع از تهاجمات خواهد شد»
خامنه اي در جلسه اي با كارگزاران نظام در سال 1382 بعداز حمله نيروهاي ائتلاف به عراق، مقايسه اي بين عراق و كره شمالي كرد و نتيجه گرفت كه علت عدم تهاجم آمريكا به كره شمالي و مذاكره با او بخاطر داشتن بمب هسته اي است و اگر عراق بمب هسته اي داشت، ائتلاف وارد جنگ با او نميشد. و بدنبال آن يادآور شد كه تصويب استراتژي دفاع پيشگيرانه در سال 1368 در ضرورت دستيابي به سلاح هسته اي تصميمي درست و بجا بود لذا ضروري است كه ما (رژيم آخوندي) موانع دستيابي به  اين سلاح را رفع كرده و سريعتر به آن مجهز شويم.
محور دولت 8 ساله رفسنجاني پيشبرد استراتژي پيشگيرانه با محوريت دستيابي به سلاح هسته اي بود. شخصا با واحد ويژه اتمي سپاه و سازمان انرژي اتمي پيشبرد آنرا دنبال ميكرد و در مسافرتهاي خارجي به ويژه به چين و روسيه بدنبال فراهم كردن زيرساخت هاي دستيابي به سلاح هسته اي بود.
از جمله در سال 1370 در يك اجلاس مشترك بين واحد ويژه اتمي سپاه و سازمان انرژي اتمي تصميمات استراتژي زير را گرفت:

1.    براي دستيابي به امكانات و تكنولوژي هسته اي منابع و امكانات متعددي را از كشورهاي مختلف بايد فعال كرد و با معاملات قاچاق و محرمانه به اين تكنولوژي دست يافت.
2.    مهندسين و مختصصين ايراني قابل اعتماد را به بهانه هاي مختلف به كشورهاي اروپائي فرستاده شوند تا با جاسوسي تكنولوژي مورد نياز را بدست آوريم.
3.    از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي حداكثر استفاده براي بخدمت گرفتن امكانات ويژه تخصصي و …. شود.
بدنبال اين رهنمود بودكه از شرايط بعداز شوروي سابق در سال 1370 استفاده كرد و دانشمندان روسي را جذب و دهها شركت پوششي در بنياد مستضعفان، سازمان صنايع دفاعي و ساير سازمانها و ارگانهاي نظامي براي پوش تهيه اين فن آوري بوجود آورد.
بدنبال اين رهنمود بود كه از شرايط بعداز شوروي سابق در سال 1370 استفاده كرد و دانشمندان روسي را جذب و ده ها شركت پوششي در بنياد مستضعفان، سازمان صنايع دفاعي و ساير سازمانها و ارگانهاي نظامي براي پوش تهيه اين فن آوري بوجود آورد[iv].
حسن روحاني در كتاب امنيت و ديپلماسي هسته اي دوران رياست جمهوري خاتمي را دوران ”توسعه فناوري هسته اي، اولويت ملي“ نام نهاد است. 
در 9 آذر 1377 خاتمي با هدف ايجاد زيرساخت هاي دستيبابي به بمب هسته اي شوراي عالي فن آوري نوين را شكل داد.
وزير دفاع و مسئولين ”آموزش تحقيقاتي دفاعي وزارت دفاع“ و رئيس سازمان انرژي اتمي از اعضاي اين شوراي عالي فن آوري بودند. اين شورا هر دو هفته يكبار به طور مرتب به رياست محمد خاتمي تشكيل ميشد. و طرح ها دستيبابي به سلاح هسته اي و تضادها و راه كارها را بررسي ميكرد. در سال 1378 بعداز جلسات متعدد با متخصصين دست اندركار هسته اي شوراي عالي فن آوري تهيه سوخت بمب هسته اي از طريق غني سازي با سانتريفيوژ، و از سوخت پلوتونيوم و غني سازي ليزري را تصويب كرد و به دنبال آن بود كه ساخت سايت نطنز براي نصب 54 هزار سانتريفيوژ و آب سنگين و راكتور 40 مگاواتي در اراك براي دستيبابي به سوخت پلوتونيم تصويب. شد. يكي از معاون خاتمي گفت: 65 درصد پيشرفت هسته اي مربوط به دوران خاتمي است.[v]
حسن روحاني در برنامه تلويزوني در گزارش  100 روزه دولتش اذعان ميكند كه دولت احمدي نژاد در درآمدهاي ارزي نفتي و غيرنفتي پولدارترين دولت بوده...؛ در طول 8 سال درآمد ارزي 750 ميليارد درآمد داشته است. ولي صندوق خالي با بدهي هاي ميلياردي دولت را تحويل داد. حسن روحاني نميگويد كه اين درآمد كلان كجا رفت و چه شد؟ آنچه مشخص اصت بخش عمده اين درآمدها ارزي را نيروي تروريستي قدس براي دخالت در سوريه و عراق .... و سازمان سپنده وزارت دفاع در ساختن 10 سايت زير زميني اتمي در دوره احمدي نژاد بلعيده است. 
ادامه دارد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر