مقتدی صدر روحانی مشهور عراقی و رهبر جریان صدر در این کشور، روز چهارشنبه ۲۷ مه، از رمز «لبیک یا حسین» برای بازپس گیری شهر الرمادی توسط نیروهای بسیج مردمی در عراق انتقاد کرد.
به گزارش العربیه، الصدر در پاسخ به سوال طلبه های حوزه، گفته که شعار رمز نیروهای عراقی باید « لبیک یا صلاح الدین» یا « لبیک یا انبار» باشد.
الصدر در پاسخ به شماری از طلبه های حوزه عملیه در نجف که واکنش وی را نسبت به شعار رمز حمله نیروهای عراقی خواسته بودند، گفت: «بله امام حسین رمز ملی است… اما نمی خواهیم که طرف دیگر از آن سوء استفاده کند و جنگ را فرقه ای نشان دهد، این جنگ ملی اسلامی است.»

بر اساس نوشته دستی رهبر جریان صدر:« چنین شعاری( لبیک یا حسین) مورد سوء فهم قرار خواهد گرفت و باید به «لبیک یا الانبار» یا «لبیک یا صلاح الدین» تغییر یابد.»
نیروهای  موسوم  به بسیج مردمی که اغلب آنها را شیعیان عراقی تشکیل می دهند، شعار « لبیک یا حسین» را برای بازپس گیری الرمادی از نیروهای داعش، انتخاب کرده بودند.
روز گذشته، وزارت دفاع آمریکا به شدت از شعار رمز شبه نظامیان شیعه عراقی در عملیات بازپس گیری شهر رمادی مرکز استان الانبار از شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش انتقاد کرد و آن را «شدیدا فرقه گرایانه» توصیف کرد.
احمد الاسدی سخنگوی شبه نظامیان حشد الشعبی (بسیج عراق) که از گروههای شبه نظامی شیعه تشکیل شده است، گفت که عملیات جدید علیه گروه داعش، «لبیک یا حسین» نام گرفته است.
ایالات متحده از عراق خواست تا در استفاده از گروههای شبه نظامی شیعه برای کمک در باز پس گیری شهر رمادی، احتیاط کند.