به گزارش روزنامه بریتانیایی «فایننشیال تایمز»، کشتی‌های ایرانی، پس از خروخ از بندرعباس در دریا ناپدید می‌شوند. بنا بر این گزارش ناوهای جنگی ایران هم بعد از اشغال صنعا به دست شورشیان حوثی مسیر حرکت خود را تغییر داده‌اند.
پس از پدیدار شدن حوثی‌ها در صحنه سیاسی یمن، دولت ایران کمکهای نامحدودی به آن‌ها در یمن رسانده است. اختلافات داخلی و ضعف دولت مرکزی یمن، باعث شد تا ایران کمکهای خود را به شبه نظامیان حوثی ارسال کند و به این ترتیب حوثی‌ها موفق شدند کنترل دولت در صنعا را بدست بگیرند.
فایننشیال تایمز از ابعاد گسترده دخالتهای ایران در بحران یمن و ارسال اسلحه برای شورشیان این کشور گزارش می‌دهد. با وجود کنترل آبهای یمن توسط نیروهای منطقه‌ای، کشتی‌های ایرانی حامل اسلحه برای شورشیان حوثی، بعد از ترک بندرعباس راهی یمن می‌شوند و در میان راه رادیو و تجهیزات ماهواره‌ای خود را خاموش می‌کنند تا قابل ردیابی نباشند.
در این گزارش آمده است که در ۴ ماهه اول سال ۲۰۱۵، ۴ کشتی ایرانی، هریک به ظرفیت ۱۵ هزار تن بطور مشکوکی در بنادری در یمن که در کنترل شبه نظامیان حوثی بوده پهلو گرفته‌اند. این کشتی‌ها برای اولین بار و فقط پس از اشغال صنعا توسط شورشیان حوثی در این مسیر حرکت کرده‌اند.
یکی از این کشتی‌ها که ۱۰۰ متر طول داشت، در دسامبر سال ۲۰۱۴، و پس از سقوط صنعا از جنوب شرقی آسیا با ۷ هزار تن بار حرکت کرد. این کشتی معمولا به بندر کراچی در پاکستان سفر می‌کرد. اما این کشتی بعد از خاموش کردن تجهییزات مخابراتی خود به مدت ۹ روز در دریا ناپدید شد و بعد از آن ناگهان در بندرعباس ظاهر شد و بعد از چندی سر از بندر «حدیده» در یمن درآورد.
این اطلاعات را شرکت خدمات دریانوردی «ویندوارد» در اختیار روزنامه فایننشیال تایمز قرار داده است. جای تعجب است که بر اساس این گزارش، تمام این کشتی‌ها از زیر چتر مراقبتی ناتو در خلیج عدن عبور کرده‌اند.