۱۳۹۴ خرداد ۶, چهارشنبه

فسادهاي مالي در بيت خامنه اي وربطش به گزارش سازمان شفافيت - ايران رتبه 136شاخص فساد


گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل؛
ایران در رتبه ۱۳۶ «شاخص فساد» جهانی ربطش به فسادهاي مالي ودارايي هاي خامنه اي و...چيست
 
ازبهاراز سايتهاي خود رژيم
ایران در رتبه ۱۳۶ «شاخص فساد» جهانی
گروه اقتصادي: تازه‌ترین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، ۱۲ آذر ماه، نشان می‌دهد که ایران با چند پله صعود در مقایسه با سال گذشته میلادی، در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۷۵ کشور و منطقه، در رتبه ۱۳۶ «شاخص جهانی احساس فساد» قرار گرفته است.

در تدوین فهرست کشورها از لحاظ فساد اداری و اقتصادی، سازمان شفافیت بین‌الملل به هر کشور نمره‌ای را هم اختصاص می‌دهد که از نمره ١٠٠ (به طور کلی فاقد فساد) تا صفر (کاملا فاسد) تغییر می‌کند. امتیاز ایران در گزارش سال ۲۰۱۴ میلادی ۲۷ است. در سال گذشته میلادی ایران با ۲۵ امتیاز در رتبه ۱۴۴ قرار داشت و در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۸ امتیاز گرفته بود که آن را در رتبه ۱۳۳ از ۱۷۶ قرار می‌داد.

پیشتر و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد، رتبه ایران از نظر «شاخص احساس فساد» تا سال ۲۰۰۹ میلادی رو به سقوط گذاشت و در همان سال به بدترین وضعیت خود، رتبه ۱۶۸ جهان رسید. بهترین جایگاه معاصر ایران به سال ۲۰۰۳ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که این کشور در رتبه ۷۸ قرار داشت. در سال جاری، کامرون یک پله از ایران بهتر و قرقیزستان، یک پله از ایران بدتر است. روسیه در مقام ۱۳۶ قرار دارد، سوریه ۱۵۹، افغانستان ۱۷۲ و عراق ۱۷۰ام است.
ربطش به فسادهاي مالي ودارايي هاي

ثروت خامنه اي:

خامنه اي در سال 60 رئيس جمهور شد.در سال 61 هدايت و سوري را مسئول فروش نفت كرد و تا سال 85 آن ها عوض نشدند.در سال 62 محسن رفيقدوست را مسئول خريد اسلحه كرد از سال 1370 به ارزش زمين پي برد و از طريق ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد مستضعفان روي زمين هاي ايران دست گذاشت. در وزارت نفت از سال 63 حسن خامنه اي مسئول كنترل آقايان هدايت و سوري شد.در وزارت دفاع محمدي گلپايگاني مسئول كنترل رفيقدوست و حيدري شد.درامور زمين هم آقاي لولاچيان مسئول شد و بعد با خامنه اي فاميل شد.از سال 76 به بچه هايش اجازه دخالت در بيزينس را داد.از سال 84 خودش بيزينس را كنار گذاشت و از دولت مستقيم پول گرفت. همان پول هايي كه در بودجه كشور گم مي شود. و كروبي از احمدي نژاد در انتخابات مي پرسيد آن يك ميليارد چه شد؟كل ثروت خامنه اي و خانواده اش: 36 ميليارد دلارثروت شخص خامنه اي :30 ميليارد دلارثروت خانواده:6 ميليارد دلار 
اما اين جنايات وعارتها وثروتها به كدام ديكتاتور وفا كرد كه به خامنه اي وقا كند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر