۱۳۹۴ تیر ۱۷, چهارشنبه

"ابوبکرالبغدادی" فردی که به جهان اعلام جنگ کرده است - روزنامه هاي فرانسه

"ابوبکرالبغدادی" فردی که به جهان اعلام جنگ کرده است

media
هفته نامه ای مهم فرانسوی، "اکسپرس"، "لوپوئن" و "لوبس" گزارش ها و مقالات تحلیلی بسیاری را به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش اختصاص داده اند. هفته نامه "لوپوئن" گزارش کاملی دارد در باره "ابوبکر البغدادی" رهبر گروه دولت اسلامی، فردی که خود را خلیفه مسلمانان میداند و با جهان وارد جنگ شده است.
"اکسپرس" به رویدادهای اخیر تروریستی در فرانسه، تونس، کویت که از سوی گروه دولت اسلامی سازمان داده شده است، میپردازد و از اصطلاح "جنگ تمام عیار" و "جهانی شدن تروریسم" توسط داعش سخن میگوید.
هفته نامه فرانسوی "لوبس" گزارشی دارد در باره نفوذ گروه دولت اسلامی در تونس. این هفته نامه تحلیل میکند چگونه داعش در این کشور جوانان را برای جهاد به استخدام خود در میآورد.
"لوپوئن" در باره ابوبکر البغدادی رهبر داعش مینویسد، مردی که تمامی زمین را به لرزه در آورده است، بسیار اسرار آمیز است. تمامی سرویس های مخفی و اطلاعاتی تلاش می کنند تا در باره زندگی شخصی او تحقیق و بررسی کنند. اکنون میدانیم که او 44 سال دارد، دکتر در الهیات از دانشگاه علوم اسلامی بغداد است و چندین همسر دارد.همچنین اوبه طایفه سامره تعلق دارد و از استان دیاله مییاید. او مردی است که همانند شبح، در خفا و در سایه زندگی میکند. از او فقط دو عکس که جزئیات چهره او را نشان میدهند وبه هنگام بازداشت کوتاه مدت او توسط نیروهای آمریکایی در سال 2004 میلادی گرفته شده، در دست است. از او همچنین یک نوار ویدئویی نیز در دست است که در سال 2014 پس از کنترل شهر موصل و برای مراسم بزرگداشت پیروزی اش بر ارتش عراق در این شهر گرفته شده است.
"لوپوئن" مینویسد، از این موارد که بگذریم، ابوبکر البغدای بسیار راز داری میکند و خود را از دید دیگران مخفی میکند. او به صحنه نمیآید و میداند که که پیروزیهایش از او در نزد تاریک اندیشان اسلامی در جهان افسانه میسازند و این افسانه ها، همان چیزی است که او به دنبال آن میگردد تا بتواند ابعاد شخصیتی خود را در ماواری واقعیت و بیش از آنچه هست بزرگ جلوه دهد.
"لوپوئن" مینویسد به غیر از شهر "رقه" مرکز استانی در سوریه که از بهار سال 2013 در تصرف او است، وفلوجه و موصل در عراق که از سال2014 درتصرف این گروه است، داعش اکنون نیمی از خاک سوریه در شمال و شرق این کشور و بیش از یک سوم خاک عراق را در تصرف خود دارد.

"لوپوئن" مینویسد که ابوبکر البغدادی تا به واقعیت پیوستن رؤیایی که در سر دارد، فاصله چندانی ندارد. رؤیای او، از هم پاشیدن مرزهای بین دو کشور سوریه و عراق و استقرار یک خلافت اسلامی در این منطقه است. دراین جهت، بسیاری از سازمان های تروریستی در منطقه به داعش پیوسته اند و با ابوبکر البغدادی به عنوان خلیفه بیعت کرده اند. در کشورهای ساحل آفریقا، در لیبی، در تونس و در مصر، گروه های جهادی پرچم داعش را بالا برده اند.
"لوپوئن" مینویسد، حتی در نوار غزه سازمان های مخفی جهادی که پیش تر باداعش بیعت کرده اند، رقیب سرسخت سازمان اسلامی حماس شده اند.
این هفته نامه مینویسد، برای مبارزه با رشد بی سابقه گروهای جهادی وابسته به داعش در نوار غزه، حماس دست به دامن اسرائیلی ها شده تا از کمک های سرویس های اطلاعاتی اسرائیل در خنثی کردن گروه های جهادی وابسته به داعش در نوار غزه بهره مند گردد.

"لوپوئن" مینویسد که "اف بی آی" 10 میلیون دلار برای سرابوبکر البغدادی جایزه تعیین کرده است. محل احتمالی گردهم آیی کادر های داعش 24 ساعت روی 24 ساعت از سوی ماهواره های اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی رصد میشود. سرویس های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی به دنبال رد پای او و نزدیکان او هستند.
در چنین شرایطی، ابوبکر البغدادی آگاه به این تلاش ها، بسیار با احتیاط عمل میکند. کمتر جابجا میشود. از تکنولوژی های جدید مانند تلفن همراه و غیره ا ستفاده نمی کند. در هنگام ضرورت با چهره نقاب زده و در خودروهای معمولی جابجا میگردد.

"لوپوئن" مینویسد که او اهل استان دیاله است، لذا تمامی این منطقه را به خوبی میشناسد. او ادعا دارد که خانواده او مستقیماً از خاندان محمد، پیامبر اسلام مییاید. به همیمن لحاظ و طبق رسم معمول که در گذشته های اسلامی نام خلیفه مسلمین به طور کامل و با قید نسب آمده، در ارتباطات رسمی، گروه دولت اسلامی(داعش) ابوبکر البغدادی را به نام: " ابوبکر البغدادی القریشی الحسینی" معرفی میکند.
 بقلم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر