۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

خامنه اي وتاكتيكهاي (فريب غرب) طي مذاكره براي رسيدن به هدف خود(بمب اتمي) - تحليل 28صفحه اي از عليرضا جعفر زاده



فاکس نیوز، ۶ ژوئیه ۲۰۱۵

در حالی که مذاکرات شدید در وین به ضرب الاجل ۷ ژوئیه نزدیک میشود، تاکتیهای گریزان تهران با انتشار یک یوتیوب ویدئو توسط وزیر خارجه تهران جواد ظریف به نمایش گذشته شد که در آن او ادعا کرد رژیم به حد کافی مصالحه و سازش کرده است. با این حال، به اعتبار او وزیر خارجه [آمریکا] جان کری تحت تاثیر قرار نگرفت و پافشاری کرد که رژیم ایران باید "تصمیمات سختی" را به "سرعت" بگیرد در غیر اینصورت "ما آماده ایم که کنار بکشیم."
یک گزارش اخیر که توسط شورای ملی مقاومت ایران انتشار یافته است بینشی فراهم میکند در مورد اینکه چگونه تاکتیکهای مذاکراتی تهران از جمله نمایش اخیر ظریف بایستی خوانده شود. این تحلیل ۲۸ صفحه ای که بر منابع عمومی و طبقه بندی شده از داخل ایران متکی است رفتار ایران طی دو دوره از گفتگوها (۲۰۰۳-۲۰۰۴ و ۲۰۱۳-۲۰۱۵) را بررسی میکند و اصول رویکرد تهران و تاکتیکهای آن طی مذاکرات برای رسیدن به اهداف خود را مشخص میکند.
بنا بر این گزارش، رژیم ایران عامدانه از توهم "اعتماد سازی" استفاده کرد تا اقدامات لازم و ضروری "شفاف سازی را خنثی کند اقداماتی که اجزای حیاتی هر توافق موقف هسته ای است.
تحلیل های شورای ملی مقاومت ایران اشاره میکند که خامنه ای شخصا چهار خوب مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده رژیم تعیین کرده است و طی دو سال گذشته به طور مدام بر سه خط قرمز تاکید کرده است: هیچگونه دسترسی به سایتهای نظامی، هیچگونه دسترسی به دانشمندان هسته ای، هیچگونه توقف در توسعه و تحقیقات هسته ای.
برای فرار از بازرسی های سرزده، تهران از یک فتوای ادعایی سال ۲۰۰۳ مربوط به ولی فقیه علی خامنه ای استفاده کرده است که طی آن دستیابی به سلاح های هسته ای را رد میکند. رئیس جمهور رژیم حسن روحانی طی سخنان خود در سال ۲۰۱۳ در مجمع عمومی سازمان ملل به این فتوا به عنوان اثبات طبیعت صلح آمیز برنامه هسته ای آخوندها اشاره کرده است.
هیچ مدرکی علیه سلاح های هسته ای در دست نوشته های خامنه ای که حامل مهر او باشد که یک عملکرد استاندارد برای فتوا است وجود ندارد. و حتی اگر این انتشار یافته بود این فرمان ارزش بسیار کمی میداشت زیرا خامنه ای به عنوان یک فقیه در نزد مراکز مذهبی شیعی تلقی نمیشود لازم به ذکر نیست که او میتواند ادعای خود را برگرداند اگر برای بقای رژیم مصلحت تلقی شود. در داخل رژیم، یک فتوا تنها برای پیروان آن فقیه که آن را منتشر کرده است الزام آور میباشد نه برای دولت.
این مطالعه هفت اصول حاکم بر مذاکرات تهران را شناسایی کرده است: تصمیمات نهایی توسط خامنه ای گرفته میشود؛ ابعاد نظامی برنامه هسته ای بررسی ناشده باقی میماند؛ فقط سایتهای افشا شده بایستی مطرح شود؛ آژانس بین المللی انرژی اتمی بایستی با مسائل حل ناشده مشغول نگاه داشته شود؛ کل زیرساختهای هسته ای بایستی دست نخورده باقی بماند؛ وعده ها فقط شفاهی داده شود؛ و گفتگوها زنده نگاه داشته شوند.
بنا به این مطالعه، رژیم از هشت تاکتیک استفاده کرده است تا به این اهداف دست یابد که همگی آنها در وین در بازی بوده است. آنها شامل طولانی کردن مذاکرات، منحرف کردن توجهات از ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای، پافشاری بر روی عدم دسترسی به سایتهای حساس، مخفی کردن همه چیز تا زمانی که افشا شود، به تعویق انداختن پاسخ به سوالات خاص به گزارش های آینده، ایجاد خوش بینی برای دریافت امتیاز بیشتر، برداشتن موضوع تحقیقات و توسعه هسته ای از تمامی گفتگوها، و استفاده از گفتگوها در حاشیه برای ایجاد اختلاف میان مذاکره کنندگان.
در برابر این افت، مذاکره کنندگان ۵+۱  عاقلانه خواهد بود که بر اصول خود پافشاری کنند: بازرسیهای سرزده هر زمان هر کجا، دسترسی بدون مانع به تمام افراد و مدارک مربوط به برنامه هسته ای، حل رضایت بخش سوالات باقی مانده آژانس بین المللی انرژی اتمی، هیچگونه تحقیقات ب توسعه بر روی سانتریفیوژ های پیشرفته، افشای کامل کمک های خارجی از جمله از طرف کره شمالی، ارسال تمامی اورانیوم غنی شده به خارج (به جز ۳۰۰ کیلو گرم)، هیچگونه کاهش تحریم تا زمان تبعیت کامل تهران، بازگشت اتوماتیک تحریمها اگر ایران تقلب کند.
بدون یک موضع قاطع علیه تاکتیکهای حساب شده رژیم، تهران به فریبکاری، منحرف کردن و تحریف در راه خود به ساختن بمب ادامه خواهد داد.نوشته علیرضا جعفر زاده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر