۱۳۹۴ تیر ۱۵, دوشنبه

خامنه اي همچنان اصرار به سركوب معلمان دارد - اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در بند ۲ الف سپاه زیر بازجویی است،

خامنه اي همچنان اصرار به سركوب معلمان دارد - اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران در بند ۲ الف سپاه زیر بازجویی است.


العربيه نت
اسماعيل عبدي که روز شنبه برای پی گیری مساله ممنوع الخروجی خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود بازداشت و به بند ۲ الف که بازداشتگاه سپاه است منتقل شده است.
یک منبع موثق درباره وضعیت اسماعیل عبدی به "روز" می گوید که هنوز دلیل بازداشت و اتهام یا اتهاماتی که به او منتسب کرده اند مشخص نیست.
دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران حکم ۱۰ سال زندان دارد.
 برخی وب سایت ها نوشته اند که او پس از تهدید از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و این حکم تعلیقی به اجرا گذاشته شده است، اما این منبع موثق می گوید: "آقای عبدی تاکنون دو بار با خانواده خود تماس تلفنی داشته ولی جز احوالپرسی حرفی نزده و مشخص نیست در چه وضعیتی است البته تنها گفته که زیر بازجویی است.
 اما اینکه به چه دلیلی بازداشت شده و بازجویی ها در چه زمینه ای است مشخص نیست.او پیش از این بارها از سوی وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته بود که هیچ فعالیت صنفی نکند و از دبیرکلی کانون معلمان هم استعفا دهد.
آقای عبدی هم استعفا داده و متن استعفایش را هم در صفحه فیسبوک خود و صفحه کانون منتشر کرده بود اما هیات مدیره کانون استعفای او را نپذیرفت.
 بااین حال و در حالیکه او جز فعالیت صنفی هیچ کار دیگری نمی کرد فعالیت هایش در این زمینه را هم کم کرده بود که متاسفانه ابتدا او را ممنوع الخروج و بعد هم بازداشت کردند".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر